Sitemap    
Zoekmachine adverteren via Google AdWords

Whitepaper Marketing

 

Whitepapers leveren u structureel leads en klanten

 
Met whitepapers deelt u uw kennis en ervaring in een artikel. U geeft prospects de mogelijkheid om een whitepaper te downloaden van uw website, actie website of van een specifieke landingspagina.
 
Natuurlijk na het achterlaten van contactgegevens om zo interessante leads te genereren. Eventueel kunt u met het stellen van een aantal vragen uw leads extra kwalificeren.
 
Voordelen van whitepaper marketing voor uw organisatie:
  • Doordat u kennis een ervaring deelt wordt u gezien als een expert binnen uw branche
  • U krijgt snel inzicht in de behoefte van uw prospects en geïnteresseerde branches
  • U kunt whitepapers op meerdere onderdelen in uw verkooproces inzetten
  • U genereert hot leads voor uw verkooporganisatie

 

Hoe verhoogt u de conversie van whitepaper campagnes?

 
Er zijn een aantal toepassingen waardoor u de conversie van whitepaper campagnes wezenlijk kan verhogen. Of u nu campagnes in eigen beheer uitvoert of uitbesteedt aan een gespecialiseerde partner.
 
Hierbij een aantal toepassingen uit de praktijk:
 
  • Zet real time monitoring van uw website in bij de uitvoering van een whitepaper campagne
  • Met een live monitoring of co-browsing tool ontdekt u snel de zwakke plekken in uw campagne
  • Biedt contactmogelijkheden aan voor prospects die meteen contact willen maken
  • Overweeg de inzet van een 0800 nummer of een pro-actieve chat toepassing; "heeft u vragen? Er is een specialist beschikbaar"
  • Volg whitepaper aanvragen op met een serie e-mails of via telemarketing.
 

Waar kunt u whitepapers inzetten?

 
U kunt whitepapers inzetten via eigen kanalen en via derden. Dit zijn een groot scala aan mogelijkheden: 
  • Uw website, mini website of landingpagina's
  • Uw nieuwsbrief; een samenvatting met een link naar een whitepaper
  • Uitgaande e-mail; plaats een link in uw uitgaande e-mails
  • Verkoopgesprekken; tijdens of na afloop van een persoonlijk verkoopgesprek
  • Telemarketing; tijdens of na een telemarketing gesprek
  • Zoekmachine advertenties; via Google AdWords, Yahoo, Bing
  • Zoekmachine optimalisatie; in de url, titel en meta-description van uw pagina
  • Social Media kanalen; Linkedin, Twitter, Facebook, etc.
  • Beurzen en seminars; biedt bezoekers een whitepaper na afloop
  • Collega bedrijven; biedt het whitepaper aan via partner bedrijven
  • Externe partijen; u kunt e-mail adressen huren van derden
 
Whitepapers effectief inzetten? LeadBuilders ondersteunt u met kennis, ervaring en gespecialiseerde tekstschrijvers om whitepaper marketing effectief in te zetten.
 
Meteen weten wat er kan? Bel dan +31 (0) 164 244 415.
 
 
internet adverteren