Sitemap    
Praktijkgerichte telemarketing training voor meer resultaat

Telemarketing training. Acquisitie training. Trainers uit de praktijk.

 
Commerciële organisaties worstelen met het acquireren van klanten. Volgens veel sales mensen is de tijd van cold calling voorbij en is het zaak dat marketing meer inbound leads genereert. Wat zien we in de praktijk?  Sales heeft geen zin, geen tijd, en uw sales funnel is onvoldoende gevuld.

Herkent u dit beeld en wilt u dit veranderen? Een training van LeadBuilders geeft een boost in acquisitie. De inhoud is gebaseerd op bewezen sales methodieken en de dagelijkse praktijk. We verzorgen dagelijks acquisitie voor klanten. De learnings verwerken we in de trainingen.

Een acquisitie training van LeadBuilders heeft het karakter van een sales bootcamp. 70% van de tijd zijn deelnemers actief aan het acquireren. Zo verdient uw investering zich snel terug. 

 

In-company telemarketing training | acquisitie workshop

Uw bedrijf, mensen en klanten zijn uniek. Elke training wordt afgestemd op uw situatie, doelstellingen, beginniveau en persoonlijke leerdoelen van de deelnemers.
 
Zonder coaching is een training "waste of money”. Vooraf maken we afspraken over de rol die u heeft in de begeleiding van de deelnemers.
 
Elke training is maatwerk en wordt in overleg samengesteld. Bij elke module wordt er actief gebeld. Naar prospects en/of klanten. Acquireren leer je alleen door "te doen” . Mogelijke onderwerpen van een maatwerk sales training:
 
Buyer Personas | Buyer Journeys | Denken als een klant

De grootste ergernis van klanten zijn agressieve verkopers met onvoldoende kennis en inlevingsvermogen. De tijd van hard selling is voorbij.
 
Wat zijn de behoeften, wensen, problemen, pijn van uw klanten. En welke oplossingen biedt u om de "pijn” weg te nemen, "extra voordelen” te leveren en waarde toe te voegen?  
 
Prospect Database | Lead Research | Sales Funnel

Goed voorbereid aan de slag. Wat zijn criteria waaraan een prospect moet voldoen? Het doel is de opbouw van een gekwalificeerde prospect database.
 
Door vooraf  informatie over de DMU te verzamelen is sales optimaal voorbereid. Het acquisitie- en verkoop proces wordt op alle onderdelen afgestemd op het koopproces van uw klanten. Deelnemers leren de DMU te identificeren en te kwalificeren.
 
The Hardest Part. Cold Calling.
 
Gesprekstijd krijgen van je klant. Dit is het onderdeel waar veel verkopers moeite mee hebben en soms angst voor hebben. Voor elk segment en functionaris wordt een gespreksaanpak opgesteld, uitgeschreven en geoefend:
  • Begroeting en openingszin; maak een klik door positief en enthousiast over te komen. Met een goede opening (pitch) krijg je gesprekstijd van je klant.
  • Impactvolle open vragen stellen; je krijgt inzicht in de problemen, uitdagingen en wensen van je klanten en activeert latente behoefte.
  • Koopproces activeren; het doel is om klanten een stap te laten maken in het oriëntatie- en/of koopproces.
  • Vraag waarvoor je belde; de afspraak, een demonstratie, de deal.
  • Vervolgafspraken en afsluiting; hou de lead en bedank je klant voor de tijd die je gekregen hebt. 
 
Omgaan met bezwaren en afsluiten

Verkopen begint pas als klanten nee zeggen. Ga er maar vanuit dat klanten bezwaren hebben en lastige vragen stellen. In dit onderdeel worden standaard-  en specifieke bezwaren uit de praktijk behandeld. Deelnemers krijgen technieken aangereikt om hier goed voorbereid mee om te gaan.
 
Uiteindelijk gaat het erom je doel te bereiken. Hoe herken je koopsignalen en vraag je om de order op het juiste moment en de juiste manier. 
 
Social Selling. Benut alle mogelijkheden.
 
Social media kanalen helpen sales in acquisitie en accountmanagement. Deelnemers krijgen tips om social media kanalen te optimaliseren en uit te nutten.
  • LinkedIn;  optimaliseren van je profiel, je vindbaarheid verhogen, Inmails, leadgeneratie via zoekopdrachten, contact onderhouden.
  • Twitter; hoe genereer je leads via Twitter zoekopdrachten en communiceer je met prospects.
  • Google Alerts; volledig geautomatiseerd op de hoogte blijven van je prospects, klanten en belangrijke zoekwoorden. 
 
Sales Tools & Time Management. Meer resultaat in dezelfde tijd.
 
Onderzoeken wijzen uit dat sales  weinig tijd aan echte verkooptaken besteedt. In dit onderdeel behandelen we systemen en tools waardoor je je tijd efficiënter gebruikt en meer resultaat boekt.
  • CRM; de voordelen van een centrale database met alle gegevens.
  • Telemarketing software; 30% productiviteit stijging.
  • Website tracking software; leads met bedrijf- en persoonlijke contactgegevens om gericht op te volgen.
  • Email tracking software; inzicht in het openen en doorklikken van prospects in je e-mails.
  • Offerte software; snel en gemakkelijk offertes maken. Je ziet wanneer een offerte geopend wordt, welke informatie gelezen is, wat je klant belangrijk vindt.  
 

Aanpak en programma telemarketing training

De training wordt afgestemd op uw branche, doelstellingen en het begin niveau van de deelnemers. Er wordt gewerkt met cases uit uw praktijk. De training bestaat uit een mix van theorie, oefeningen en praktijk. Gedurende de training gaan deelnemers aan de slag. De training verdient zich hierdoor snel terug.

 

Meer informatie over een telemarketing training op maat?

 
Wilt u meer weten over de mogelijkheden, de aanpak en tarieven? Mail uw contactgegevens via het Contactformulier Telemarketing Training
 
Wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

Of bel ons; 0031 (0) 164 244 415
Of mail ons; info@leadbuilders.nl